Allmänna Villkor

ALLMÄN

Dessa villkor gäller för alla inköpsorder som skickas till Famme webbshop på www.fammesportswear.com/www.famme.no i det följande benämnt webbshoppen, detta omfattar alla köpeavtal som en konsument ingår på distans med Famme AS , nedan kallad FAMME. Vi uppmanar dig att läsa dessa villkor i sin helhet innan du skickar en beställning. Dessa villkor kan uppdateras och varierar från tid till annan varför vi ber dig att läsa villkoren före varje beställning du gör i webbshoppen.ebshop.

Ett bindande köpeavtal ingås så snart din beställning har bekräftats av oss och en orderbekräftelse har skickats från Famme till den e-postadress du har skickat. Om en vara råkar slut i lager innan status har uppdaterats korrekt i webbshoppen kommer Famme att meddela dig detta via e-post. Vi kan då föreslå en alternativ artikel eller avbryta beställningen i fråga. Om felaktig prisinformation har visats i webbshoppen kommer du att erbjudas att antingen köpa varan till rätt pris eller annullera beställningen. Famme förbehåller sig rätten att avslå eller återkalla ett köpeavtal om bedrägeri eller andra åtgärder som liknar bedrägerier, såsom olaglig användning av andra personers kreditkort, kan misstänkas..

För att göra en beställning i webbshoppen måste du vara minst 18 år och inte vara under vårdnad. Famme förutsätter att minderåriga som gör inköp vidarewww.fammesportswear.com / www.famme.no lämna sanningsenlig information om deras ålder och / eller ha nödvändigt samtycke från sin vårdnadshavare för att köpa föremålen. Om inte, kan köparen bli ansvarig för de eventuella kostnader som ett ogiltigt avtal kan innebära.. 

 

PRIS & amp; BETALNING

Priserna i webbshoppen är aktuella priser och kan ändras när som helst. Famme är inte bunden av prisuppgifter i webbshoppen som köparen rimligen eller uppenbarligen måste förstå är felaktiga och som till exempel har inträffat på grund av tekniska problem på webbplattformen eller priser som har manipulerats av kunden. Priserna är inklusive lokal moms och betalas i den valuta som anges i webbshoppen. För kunder utanför Norge kan ytterligare moms, tullavgifter och andra avgifter tas ut av din lokala tullmyndighet vid din import till gällande priser. Betalning kan göras med kreditkort, direktdebitering eller enligt vad som annars kan anges i webbshoppen. Om betalning är föremål för validering och / eller auktorisering av en kortutgivare eller bank eller för kreditvalidering, är varje orderbekräftelse föremål för sådan validering eller auktorisering. Vi samarbetar med en auktoriserad betaltjänstleverantör Stripe, som behandlar dina personuppgifter i enlighet med den internationella säkerhetsstandarden PCI DSS, utvecklad av internationella kreditkortsföretag som VISA och MasterCard. Alla transaktioner kommer att skickas via SSL Secure Sockets Layer i krypterad form och all kortinformation och betalningsinformation kommer att skyddas och behandlas med hög säkerhet.ity.

I samarbete med Klarna Bank AB publ, Sveavägen 46, 111 34 Stockholm, Sverige, erbjuder vi dig följande betalningsalternativ. Betalning ska göras till Klarna:a:

  •  Betala senare.
  •  Skär det.


Mer information och användarvillkor för Klarnas hittar duhär. Allmän information om Klarna hittar duhär. Dina personuppgifter hanteras i enlighet med tillämplig dataskyddslagstiftning och i enlighet med informationen iKlarnas sekretesspolicy.

Betalningar registreras så snart beställningen görs, detta är också fallet för förbeställningar.

KAMPANJER & amp; RABATTKODER

Alla kampanjer med reducerat pris är tidsbegränsade. Flera erbjudanden kan normalt inte kombineras. En rabattkod eller kupong är endast giltig en gång per kund och köp. I händelse av uppenbart missbruk av erbjudanden, såsom kuponger och kampanjkoder, förbehåller sig webbshoppen rätten att annullera beställningen i fråga.

På beställningar som är berättigade till en gåva eller rabatt betraktas värdet på gåvan / rabatten som en allmän rabatt på det totala beloppet för beställningen. Om en del av eller hela beställningen skickas tillbaka för utbyte eller återbetalning beräknas värdet på den returnerade varan igen och inköpspriset minus den relativa andelen av den totala rabatten krediteras bara.

Kampanjer och rabattkoder är endast giltiga på nya beställningar och kan inte tillämpas i efterhand.

 

LEVERANS

Vi försöker alltid leverera din beställning så snart som möjligt. Normalt beställningar av varor i lager skickas inom 1-2 arbetsdagar från orderbekräftelse och kan förväntas levereras inom 1-3 arbetsdagar i Norge och 3-15 arbetsdagar på internationella beställningar. Leveranstider är endast uppskattningar och särskilt under högsäsong t.ex. Julleveranser kan ta längre tid än normalt. Vid leveransförsening med mer än femton 15 arbetsdagar efter den beräknade leveranstiden ovan kan du avbryta din beställning med ett skriftligt meddelande till oss, i vilket fall vi, som hela vårt ansvar för förseningen, krediterar alla betalningar gjord av dig. Om beställningen redan har skickats måste du först returnera varan till oss innan sådan kredit kan göras. Fraktkostnaden kommer att specificeras i orderöversikten innan du skickar din beställning. Vi skickar för närvarande till de flesta länder. Om du har en förfrågan om huruvida vi skickar till en specifik plats, vänligen kontakta vår kundtjänst. Du uppmanas att inspektera levererade varor vid leverans och rapportera eventuella avvikelser som anges i Returer nedan. Om du inte samlar in dina produkter vid leveransen förbehåller vi oss rätten att debitera dig en avgift för att täcka våra kostnader för returfrakt och administration.ion.

 

RÄTT FÖR ÅTGÄRD OCH RETUR

Vi erbjuder dig en 14-dagars returrätt från ditt köp, beräknat från det datum du beställer varorna. Följ våra returinstruktioner om du vill göra en sådan returhär Varorna ska returneras nedan korrekt förpackade och förpackade i originalförpackningen i oanvänt och säljbart skick. Så snart vi har mottagit de returnerade varorna och har kunnat bekräfta att kraven ovan uppfylls kommer vi att återbetala din betalning. Om du upptäcker att en artikel som levereras av oss till dig är defekt bör du kontakta kundtjänst så snart som möjligt med ett formellt klagomål, för att få en ersättningsleverans eller, om det inte är möjligt, en återbetalning. Detsamma gäller om du identifierar att en produkt har skadats under transport eller om du identifierar andra avvikelser i leveransen, t.ex. att antalet artiklar eller levererad produktmodell inte överensstämmer med din beställning. I händelse av en retur är risken för förlust eller skada under leveransen hos kunden.r.

 

SKADADE PRODUKTER

FAMME ser till att alla produkter noggrant kontrolleras i en kvalitetskontroll innan de skickas till våra kunder. Vi arbetar hårt för att undvika skador eller defekter i våra produkter. Om du upptäcker att en vara trots detta är skadad eller på annat sätt defekt, kommer du att ersättas med ett nytt prov av artikeln i fråga, om en ny finns tillgänglig. Om inte, kommer du att få tillbaka den ursprungliga kostnaden för varan och returkostnaden, såvida inte felet kan repareras. Om den skadade artikeln följde en beställning som innehåller andra inköpta varor kommer inte originalkostnaden att återbetalas. Du uppmanas att alltid undersöka dina mottagna produkter redan vid leveransen och så snart som möjligt rapportera eventuella avvikelser från din orderbekräftelse till oss.

Vi returnerar dina pengar så snart som möjligt, senast inom 15 dagar från det datum då du returnerade varan och den mottogs av Famme, och vi har konstaterat att artikeln är skadad eller på annat sätt defekt. Spara alltid ditt kvitto. Pengarna återförs till din ursprungliga betalningsmetod. Om du betalade med ditt kreditkort återbetalas beloppet till samma kort.

 

FÄRGER

Vi kan inte garantera att färgerna som visas i webbutiken i detalj återspeglar produktens färger. Färgerna kan återspeglas på olika sätt beroende på t.ex. din dator eller telefonskärm, grafikkort och datorinställningar.

 

FÖRETAGSINFORMATION

Famme AS
Sinsenveien 4
0572 Oslo
Norge
Företagsregistreringsnummer: 913 300 319
Momsnummer: 913300319MVA

 

KONTAKTA OSS

Vi letar alltid efter sätt att förbättra oss och skulle gärna höra dina åsikter. Kommentarer till vår service, produkter och till och med nya idéer för att göra din upplevelse med oss ännu bättre är alltid välkomna. Du kan meddela oss vad du tycker genom att skicka ett e-postmeddelande till osshär


KUNDSERVICE
E-post:post@famme.no

 

Integritetspolicy

Vår integritetspolicy finnshär