Treningsstrikk minibands for trening, 3 pack resistance bands

Träna stickningsövningar

Ett bra pass behöver inte nödvändigtvis ta lång tid eller kräva mycket utrustning. Med motståndsband kan du enkelt genomföra ett pass var som helst, oavsett om du är hemma, på semester eller på gymmet. Vi har samlat några av de bästa rumpövningarna du kan utföra för att träna din rumpa och lår.

Så vad är motståndsband? Motståndsband eller träningsband är band som används för att skapa motstånd och aktivera musklerna. De passar därför perfekt inför ett träningspass för att aktivera och komma i kontakt med musklerna.Fammes motståndsband finns i tre olika styrkor: lätt, medium och tung.

 Rumpaövningar med träningselastik

# 1 Knäböj med sidosteg

  • Placera träningsbandet över knäna
  • Stå med benen axelbredd isär
  • Ta ett steg åt sidan och slutföra i knäböj
  • Stå upp och återgå till utgångsläget. Upprepa
 

 

# 2 Utfall

  • Placera träningsbandet över knäna
  • Sätt ett ben framför kroppen och det andra benet bakom
  •  Sänk ditt bakre knä till marken och uppnå en 90 graders vinkel
  • Stå upp och upprepa med det andra benet

 

# 3 Höftkraft

  • Placera träningsbandet över knäna
  • Övningen kan utföras på marken, eller som visas i videon
  • Lyft upp skinkorna och uppnå en rak linje med din kropp. Dra åt skinkorna och håll fast i toppen i några sekunder innan du släpper
  • Upprepa

 

Tillbaka till blogg
1 av 3